Veelgestelde vragen

Q?

Outlook instellingen IMAP (secure)

A.

Voor IMAP SSL (beveiligd)
Gebruikersnaam: is het gehele email adres.
Server naam : wwwX.inetactief.nl  (X=nummer zie document)
Inkomende port (SSL) port 993
Mode SSL/TLS

Uitgaande mail IMAP SSL port 587
Server naam : wwwX.inetactief.nl  (X=nummer zie document)

Q?

Waarom een betalende host in plaats van gratis van goedkopere hosting provider?

A.

Banners, pop-ups, dagenlange storingen, trage verbindingen, email-spam en onbereikbare helpdesks.
Inetactief is toegankelijke en flexibel en maakt een einde aan deze irritaties!

Q?

Bij het versturen van een e-mail onder Outlook krijg ik een foutmelding.

A.

Onder uw e-mail instellingen moet uw onder Server voor uitgaande e-mail een vinkje zetten bij “Voor de server voor uitgaande(SMTP) is verificatie vereist -> “De zelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail”

Q?

Ik krijg nog steeds een fout met versturen van email

A.

Veel internetproviders sluiten port 25 af in verband met de vele spamberichten.  Zo kan er alleen lokaal naar de eigen mailserver van de provider mail verstuurd worden.

Wij hebben een extra port opengezet, namelijk 587 in plaats van port 25  Deze kunt u onder outlook -> account -> Geavanceerd instellen.

Q?

Ik kan met het ftp clients programma geen inhoud of files bekijken.

A.

Gebruik in de ftp client alleen de PASSIVE mode en niet de ACTIVE mode! Als je dit wel gebruikt kan het zijn dat je maximaal 10 minuten geblokkeerd wordt. In dat geval na 10 minuten opnieuw proberen met de PASSIVE mode aan.